středa 14. května 2014

Do Říma s láskou

Náměstí sv. Petra
Itálii jsem měla vždycky ráda a město Řím, bylo jedno z míst, kam jsem se plánovala jednou v životě podívat. Můj malý sen se splnil letos v květnu a přinesl s sebou spoustu krásných zážitků a ochutnávek skvělého jídla :)

Při procházce mezi Piazza Navona a Piazza Campo dei Fiori mě zaujala výloha s nápisem Pasticceria (neboli cukrárna, jak mi prozradil kamarád Google tranlator). Uvnitř to krásně vonělo a na pultech bylo vystaveno spoustu dobrot. Přemýšlela jsem, co ochutnat a když jsem uviděla sfogliatelle, které jsem pekla na jaře, bylo jasno :) A ten kousek za 2 éčka stál za to. Pustila jsem se do něj hned na ulici a pravděpodobně jsem zářila blahem, protože se mě po chvilce nějaký turista ptal, kde jsem to koupila :D

Ve čtvrti Trastevere se můžete skvěle najíst. Je tu spoustu malých restaurací a venkovních zahrádek, které nabízí turistické menu za 13-15 euro. Celé menu zahrnuje předkrm, první chod - těstoviny, druhý chod - maso a dezert. Já jsem tak mohla ochutnat fantastickou bruschettu a moje oblíbené špagety Carbonara. Nejsou to vůbec malé porce a musím přiznat, že jsem se jednou pěkně přejedla.

 






  

Poslední jídlo-zážitek mě čekal v prodejně dobrot a delikates zvané EATALY :) Jedná se o 4patrový dům plný jen těch nejlepších italských produktů (vína, oleje, pasta, prosciutto...). V obchodě jsou  i různá bistra, kde se můžete občerstvit. Ochutnala jsem pastu, ale protože bylo vše napsané italsky, vůbec nevím, co jsem jedla :) Každopádně jídlo chutnalo fantasticky. EATALY bylo plné místních, z čehož jsem usoudila, že je to oblíbený obchod s kvalitními surovinami (i když trochu dražšími). No ale prostě nějaké dobroty jsem si domů nakoupit musela :)

K Itálii patří i "presíčka, kapučínka a latéčka". Bylo jich opravdu hodně a každé kafíčko chutnalo lahodně.

A nakonec došlo i na pizzu :)

P. S. Pokud se rozhodnete uspořádat si doma italský večer, doporučuju podívat se na filmy Do Říma s láskou od Woodyho Allena a Prázdniny v Římě s Audrey Hepburn v hlavní roli :) :) :)



Forum Romanum

Koloseum

Fontána di Trevi

Žádné komentáře:

Okomentovat