úterý 4. února 2014

Baumkuchen

Recept a postup jsem nastudovala na blogu Meg v kuchyni a Terezky. Je to taková The Daring Bakers výzva "nanečisto" :)

Udělala jsem 1 ks
Celkový čas 1 hod. 15 min. (pečení - 7 vrstev a každá se peče 7 min.)
Cena celkem cca 30 Kč

Těsto (1/2 dávka):
3 vejce
špetka soli
50g moučkového cukru
50g hladké mouky     

60g cukru krupice
100g změklého másla
1 vanilkový cukr

(150g marcipánu z původního receptu jsem nedávala)


Postup:
1. Nejprve si ušleháme z bílků se špetkou soli sníh. Když je tuhý, zašleháme do něj ještě krupicový cukr.

2. V další míse si ušleháme máslo. Následně přidáme moučkový a vanilkový cukr a zašleháme. Žloutky zašleháváme postupně po jednom. Já je dala všechny naráz a mám pocit, že se mi těsto trochu srazilo. Ještě přimícháme po troškách mouku a na závěr opatrně vmícháme sníh z bílků. Těsto by mělo zůstat nadýchané.











3. Připravíme si formu na pečení. Já jsem použila formu malou hranatou formu (na biskupský chlebíček), kterou jsem trochu vytřela olejem a částečně  vystlala pečícím papírem.

4. Troubu jsem si rozehřála na 230°C. Mám horkovzdušnou, která není na pečení tohoto dezertu úplně vhodná. Do formy dáme asi 2 lžíce těsta a rozprostřeme je po celém dně. Pečeme asi 7 minut (možná i déle, aby povrch trochu zhnědnul). Horkovzdušná trouba na toto pečení opravdu není vhodná. Původní recept doporučoval zapnout grill (nebo aspoň pečení z vrchu).
4. Po 7 minutách formu vyndáme z trouby a přidáme další 2 lžíce těsta, které rozprostřeme po celé ploše a zpátky do trouby. Takto pokračujeme s celým těstem. Já jsem měla 7 vrstev.

5. Po upečení polejeme dezert čokoládou, případně dozdobíme dle chuti :) 

Poznámky a tipy:
- horkovzdušná trouba není úplně vhodná 

Závěr:
Baumkuchen byl dobrý, druhý den po uležení ještě lepší :)
Struktura vrstev není bohužel kvůli pečení v horkovzdušné troubě tak patrná.

Žádné komentáře:

Okomentovat